урок английского языка

учитель английского языка:

Кутовая Марина Александровна

План-конспект урока английского языка в 5 классе «В» по теме: «Year after year»

по учебнику: «Spotlight – 5» авторов: V. Evans, J. Dooley, O. Podolyako, J. Vaulina.

ПРОБЛЕМА:

— погода в разные времена года в разных странах.

ЦЕЛЬ:

— развивать умение учащихся составлять краткое высказывание о погоде в России и в Англии.

ЗАДАЧИ:

  • Речевая – формировать умения и навыки монологической речи при описании погоды в России и в Англии;
  • Языковая – отработка произношения новых ЛЕ в ситуации «Времена года, месяцы»; формирование грамматических навыков для описания погоды с использованием «to be» в Present Simple и Present Continuous;
  • Социокультурная – ознакомление с особенностями погоды в Британии;
  • Компенсаторная – сопоставлять языковые явления в изучаемом и родном языках;
  • Учебно-познавательная – формирование умения работать с прочитанным текстом и извлекать основную информацию о погоде в разных странах.

ОСНАЩЕНИЕ: учебник «Spotlight – 5» авторов: V. Evans, J. Dooley, O. Podolyako, J. Vaulina; диск к учебнику; интерактивная доска (презентация).

 

ХОД УРОКА:

I.            Вводная часть.

a)     Организационный момент;

— Good morning, children! I’m very glad to see you. Sit down. Let’s begin our lesson now. Who is absent today? Tell me, please, what date is it today? “Year after year” – is our lesson’s theme.

b)    Фонетическая зарядка;

— look at the board. Repeat after me.

Terrible, hot, frost, hate, autumn, dry, cold, could, cloudy, snowy, sunny, spring, season, summer, weather, wet, windy, warm, winter.

-Read the words with sound [w] ([t], [d], [s]).

c)     Речевая зарядка (просмотр видео);

—         How many seasons in a year?

—         What seasons do you know?

—         What are autumn (summer, spring, winter) month?

—         Is it hot in summer?

—         Is it sometimes rainy in autumn?

—         What’s your favorite season? And why?

II.            Основная часть.

  1. Look at the picture and say:

—         What are the people doing? (picking flowers, playing in the snow, racking leaves, going swimming).

—         Match the sentences to the pictures. (1 D. 2 C. 3 A. 4 B.)

  1. Физ. минутка (видео);
  2. Работа с учебником:

—         Open your books at page 87. Look at the text. What do you think, where can you see it: in a magazine, in a newspaper or on a computer screen? (On a computer screen)

—         How many people are online?

—         Listen and then read this text.

—         Ex. 5 (a) answer the questions:

—         Ex. 6 What’s the weather like on Scotland, Switzerland and Australia? Use this text.

—         Well, open your notebooks and rite the date and class work. Do this box in your notebooks.

 

Scotland

Switzerland

Australia

It’s winter. It rains all the time and it’s grey almost every day. It’s freezing and snowing. It’s very, very hot.

 

—         What can you say about our weather?

III.            Заключение.

  1. Подведение итогов.

— What new you have learned? (We read the new text about the weather in Scotland, Switzerland and Australia and answered the questions; we watched the new videos about the weather; we described the weather.)

  1. Домашнее задание.
  2. Выставление оценок.